Szczegóły:
- Wydawca: Społeczna Akademia Nauk
- ISBN: 9788362916924
- Autor: Halina Sobocka-Szczapa
- Język: polski
- Premiera:
- Kategoria: Edukacja
Zarządzanie pracownikami wiedzy w procesach lifelong learning
autor: Halina Sobocka-Szczapa
Jeżeli nie widzisz powyżej porównywarki cenowej, oznacza to, że nie posiadamy informacji gdzie można zakupić tę publikację. Znalazłeś błąd w serwisie? Skontaktuj się z nami i przekaż swoje uwagi (zakładka kontakt).
Zarządzanie pracownikami wiedzy w procesach lifelong learning | Ebook | Opis
Celem głównym niniejszego opracowania jest prezentacja problematyki zarządzania wiedzą oraz jego powiązań z zarządzaniem personelem. Wydaje się, że w XXI w. niezbędne jest wewnętrznie spójne realizowanie działań, mieszczących się w obu
zakresach zarządzania. Osiągnięciu celu głównego służy zrealizowanie następujących celów szczegółowych, polegających na identyfikacji:
– związków zarządzania wiedzą z funkcją personalną,
– determinant zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwach,
– skłonności pracodawców do uczestnictwa w procesach kształcenia
pracowników,zakresu stosowania instrumentów, wspomagających kształcenie
ustawiczne pracowników.
W trakcie przeprowadzonych analiz, weryfikacji zostaną poddane następujące hipotezy badawcze:
1. W funkcjonowaniu podmiotów gospodarczych prowadzenie działań z zakresu zarządzania wiedzą jest obiektywną koniecznością z uwagi na występujące trudności w doborze kadr na oferowane stanowiska pracy.
2. Działania realizowane w ramach zarządzania personelem powinny/muszą uwzględniać zarządzanie wiedzą, ponieważ pojawia się ono w wielu elementach funkcji personalnej.
3. Determinanty zarządzania wiedzą mają charakter zróżnicowany i obejmują czynniki związane zarówno z otoczeniem, jak i sytuacją, występującą w samej organizacji.
4. Kształcenie pracowników, jako element zarządzania wiedzą, nie jest działaniem powszechnym wśród pracodawców, tym niemniej uznawane jest za główny czynnik kształtujący przewagę konkurencyjną organizacji.
5. Pracodawcy w ograniczonym stopniu korzystają z instrumentów wspierających kształcenie pracowników.