Szczegóły:
- Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego
- ISBN: 9788363962043
- Autor: Praca zbiorowa
- Język: polski
- Premiera: 2015
- Kategoria: Naukowe i akademickie
Klasa kreatywna w Polsce
autor: Praca zbiorowa
Jeżeli nie widzisz powyżej porównywarki cenowej, oznacza to, że nie posiadamy informacji gdzie można zakupić tę publikację. Znalazłeś błąd w serwisie? Skontaktuj się z nami i przekaż swoje uwagi (zakładka kontakt).
Klasa kreatywna w Polsce | Ebook | Opis
Amerykański badacz Richard Florida zaproponował koncepcję klasy kreatywnej, która wyjaśnia źródła zróżnicowania tempa wzrostu gospodarczego pomiędzy regionami. Rozwój regionalny i budowa gospodarki opartej na wiedzy mają wymagać równoczesnego rozwoju trzech „T” – technologii, talentu i tolerancji. Wyjątkowe znaczenie dla tego rozwoju mają pracownicy kreatywni, którzy najchętniej osiedlają się tam, gdzie szczególnie rozwinięte są „3”. Florida zweryfikował opisane zależności w odniesieniu do gospodarki Stanów Zjednoczonych, a kontynuatorzy jego badań poddali analizom również inne kraje.Książka stanowi pierwszą w Polsce adaptację modelu Floridy do warunków naszego kraju. Autorzy analizują, jak wspieranie technologii, talentu i tolerancji wpływa na rozwój polskich województw. Zrównoważony rozwój wymaga nie tylko inwestycji w infrastrukturę czy rozwój technologii, lecz także wspierania kreatywności i różnorodności. Autorzy wzbogacili oryginalne podejście Floridy o analizę zagadnień kapitału ludzkiego, kapitału społecznego, migracji na rynku pracy, koncentracji prowadzonych badań naukowych i wykorzystania funduszy strukturalnych Unii Europejskiej. Książka prezentuje kompleksowy obraz zróżnicowania regionalnego Polski, może być też punktem wyjścia do tworzenia regionalnych strategii rozwoju oraz ewaluacji efektów wykorzystywania środków unijnych.Badacze, studenci, konsultanci i współtwórcy polityki innowacyjnej mogą zapoznać się z dorobkiem badań Floridy oraz sprawdzić, jak wykorzystać go do analizy polskiego systemu innowacji.