Szczegóły:
- Wydawca: Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej
- ISBN: 9788364927126
- Autor: Eugenia Rostańska
- Język: polski
- Premiera: 2018-07-05
- Kategoria: Edukacja
Edukacja i zdrowie w dobie globalizacji
autor: Eugenia Rostańska
Jeżeli nie widzisz powyżej porównywarki cenowej, oznacza to, że nie posiadamy informacji gdzie można zakupić tę publikację. Znalazłeś błąd w serwisie? Skontaktuj się z nami i przekaż swoje uwagi (zakładka kontakt).
Edukacja i zdrowie w dobie globalizacji | Ebook | Opis
Skutki globalizacji noszą znamiona przełomu cywilizacyjnego, przenikając do wszystkich sfer aktywności współczesnego człowieka. Uwzględnianie kontekstu tego faktu w analizach procesów edukacji stało się więc nie tylko potrzebne, ale jest wręcz
konieczne. Podjęty zamiar wydawniczy, ze względu na jego rozległość, sprawia, iż poszczególne tomy dotyczą związków edukacji z wybranymi szczególnie ważnymi dziedzinami życia społecznego gospodarką, zdrowiem czy bezpieczeństwem. Oczekuje się przy tym, iż prowadzony w taki sposób dyskurs wskaże na problemy nowe, znaczące dla edukacji i nauk pedagogicznych, a także na ofertę tych nauk, dotyczącą wspólnego rozwiązywania wyłaniających się w tych dziedzinach nowych problemów edukacyjnych.
Dyskurs tak rozumiany wydaje się niezbędny a zarazem trudny, zważywszy na globalne, nowe procesy uczących się organizacji, uczących się społeczeństw, całożyciowego uczenia się człowieka, zarządzania wiedzą w społeczeństwach uczących się czy wreszcie ze względu na fenomen społeczeństwa sieci. Uwzględnienie tego faktu w analizach procesów edukacji stało się więc nie tylko potrzebne, ale wręcz rudymentarne.
Podjęcie we wskazanym wyżej przedsięwzięciu zagadnienia zdrowia jako fundamentalnego
czynnika dla życia społecznego, choćby w skromnym wymiarze, wymaga jednak, między innymi, przyjęcia jako założenia szerokiego pojmowania tak kategorii
edukacji, jak i kategorii zdrowia. W takiej bowiem przestrzeni pojawia się możliwość interdyscyplinarnych analiz, prowadzących do wzajemnego wzbogacenia się o nową wiedzę i wzajemnego tworzenia nowej wiedzy.