Szczegóły:
- Wydawca: C. H. Beck
- ISBN: 9788325559922
- Autor: Monika Dębowska-Sołtyk
- Język: polski
- Premiera: 2014
- Kategoria: Prawo i podatki
Gospodarka finansowa jednostek samorządowych w systemie kontroli zarządczej
autor: Monika Dębowska-Sołtyk
Jeżeli nie widzisz powyżej porównywarki cenowej, oznacza to, że nie posiadamy informacji gdzie można zakupić tę publikację. Znalazłeś błąd w serwisie? Skontaktuj się z nami i przekaż swoje uwagi (zakładka kontakt).
Gospodarka finansowa jednostek samorządowych w systemie kontroli zarządczej | Ebook | Opis
Publikacja rekomendowana jest dla: kierownictwa jfp, skarbników, księgowych, kadrowych oraz audytorów i koordynatorów kontroli zarządczej.
W publikacji znajdują się odpowiedzi na 204 pytania, związane z:
przydzielaniem i rozliczaniem dotacji budżetowych;
podatkami, klasyfikacją budżetową, sprawozdawczością;
organizacją systemu gospodarowania odpadami komunalnymi;
samooceną i analizą ryzyka;
zarządzaniem i organizacją mechanizmów kontroli;
prowadzeniem spraw pracowniczych i ZFŚŚ.
Dobór zawartych pytań jest celowy, gdyż prezentują one aktualną problematykę, którą poszczególni autorzy publikacji poruszają w trakcie prowadzonych szkoleń, warsztatów organizowanych dla skarbników oraz pracowników służb finansowych.
W płaszczyźnie pragmatycznej taki układ publikacji na celu zminimalizowanie cennego czasu skarbników oraz personelu służb finansowo-księgowych, poświęconego na analizę i weryfikację regulacji prawno-finansowych. Poruszone w publikacji zagadnienia wynikają z faktu nieustannych zmian polskiego ustawodawstwa.
Walorem dodatkowym publikacji są zaproponowane rozwiązania pochodzące z ugruntowanej praktyki szeroko rozumianej gospodarki finansowej jednostek samorządu terytorialnego.
Struktura publikacji:
1 rozdział – Dotacje budżetowe
W tym rozdziale udzielono odpowiedzi na pytania związane z przydzielaniem, przekazywaniem i rozliczaniem dotacji dla: jednostek oświatowych, instytucji kultury, spółek gminnych, jednostek pomocy społecznej, związków i klubów sportowych.
2 rozdział – Dział Kadr
W rozdziale udzielono odpowiedzi na pytania związane z dokumentacją kadrową, urlopami macierzyńskimi i wychowawczymi, zwolnieniami, usprawiedliwieniami, urlopami, refundacją kosztów. 3 rozdział – Fundusz Świadczeń Socjalnych
W rozdziale udzielono odpowiedzi na pytania związane Rozdysponowywaniem środków ZFŚS, pożyczkami, oświadczeniami, podatkami od pożyczek, dofinansowywaniem urlopów.
4 rozdział – Finanse i księgowość jednostek organizacyjnych
W rozdziale udzielono odpowiedzi na pytania związane z finansami poszczególnych JST, sprawozdawczością, ewidencjonowaniem opłat.
5 rozdział – Gospodarka finansowa
W rozdziale udzielono odpowiedzi na pytania związane z wykonaniem budżetu JST, funduszem sołeckim, WPF.
6 rozdział – Elementy organizacji i sprawozdawczości systemu gospodarowania odpadami komunalnymi
W rozdziale udzielono odpowiedzi na pytania związane z klasyfikacją, ewidencją, windykacją opłat za odpady. Ponadto zamieszczono odpowiedzi dotyczące sporządzania sprawozdańz realizacji zadań związanych z gospodarką odpadami.
7 rozdział – Przykłady metod i pomiaru ryzyka w gospodarce finansowej JST
W rozdziale udzielono odpowiedzi na pytania związane z samooceną, analizą i techniką identyfikacji ryzyk związanych z datacjami, wykonywaniem zadań i gospodarką finansową JST.
8 rozdział – Pion operacyjny skarbnika
W rozdziale udzielono odpowiedzi na pytania związane z powierzeniem obowiązków, odpowiedzialnością, ograniczeniami i kompetencjami skarbników gmin i powiatów.
9 rozdział – Organizacja mechanizmów kontroli
W rozdziale udzielono odpowiedzi na pytania związane z ustalaniem procedur kontroli, przetwarzaniem danych wrażliwych, odpowiedzialnością i konsekwencjami prawnymi wynikającymi z luk w mechanizmach kontroli.
10 rozdział – Zarządzanie jednostką sektora publicznego
W rozdziale udzielono odpowiedzi na pytania związane z nowymi metodami zarządzania jednostką.
Redaktorzy:
Monika Dębowska-Sołtyk, prawnik, absolwentka wydziału Prawa i Administracji UMCS w Lublinie. Odbyła aplikację sędziowską. Posiada doświadczenie w pracy samorządowej. Od 2004 r. członek kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach. Członek Regionalnej Komisji Orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych przy Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Kielcach w kadencji 2010–2013. Koordynator Zespołu Zamiejscowego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Sandomierzu. Szkoleniowiec oraz autorka publikacji o tematyce finansów publicznych.
Piotr Sołtyk, dr nauk ekonomicznych, specjalizuje się w problematyce Finansów publicznych. Ukończył studia podyplomowe w zakresie Kontroli i Audytu Wewnętrznego. Wykładowca na wyższych uczelniach. Szkoleniowiec oraz autor publikacji z dziedziny finansów publicznych i auditingu. Od 2004 r. audytor wewnętrzny w sektorze finansów publicznych.