Szczegóły:
- Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
- ISBN: 9788301178130
- Autor: Roman Wantoch-Rekowski
- Język: polski
- Premiera:
- Kategoria: Poradniki
Android w praktyce. Projektowanie aplikacji
autor: Roman Wantoch-Rekowski
Jeżeli nie widzisz powyżej porównywarki cenowej, oznacza to, że nie posiadamy informacji gdzie można zakupić tę publikację. Znalazłeś błąd w serwisie? Skontaktuj się z nami i przekaż swoje uwagi (zakładka kontakt).
Android w praktyce. Projektowanie aplikacji | Ebook | Opis
Android jest obecnie najpopularniejszą platformą dla
telefonów komórkowych i tabletów. Liczba aktywacji to setki tysięcy w ciągu
jednego dnia na całym świecie. Dlatego też możliwość tworzenia własnego
oprogramowania na urządzenia mobilne z systemem Android daje możliwość
dotarcia do ogromnej liczby użytkowników.
Książka przeznaczona jest dla osób pragnących samodzielnie nauczyć
się od podstaw zasad budowy oprogramowania na urządzenia mobilne, które są
znacząco inne niż komputery stacjonarne, i rozpocząć pisanie własnych
aplikacji z wykorzystaniem szerokiego spektrum dostępnych komponentów
programowych i sprzętowych.
Publikacja stanowi kompletny przewodnik opisujący sposób
przygotowania środowiska pracy, elementy składowe projektu Android, elementy
interfejsu, baz danych, komunikacji z wykorzystaniem sieci Internet oraz
sposób uruchamiania aplikacji na urządzeniach wirtualnych i
rzeczywistych.
Książkę podzielono na dwie części. W pierwszej przedstawiona jest
filozofia działania (poparta przykładami), tak aby czytelnik zrozumiał, jakie
procesy zachodzą w trakcie uruchamiania aplikacji mobilnej. Druga część
zawiera przykłady przedstawiające szerokie spektrum możliwości urządzeń
mobilnych z system Android.
Aby móc skorzystać z książki, należy:
– Znać podstawy programowania w języku Java;
– Posiadać podstawową wiedzę z zakresu projektowania aplikacji;
– Znać podstawy wykorzystania środowiska developerskiego Eclipse.
Czytelnik samodzielnie nauczy się:
– Jak w kilku krokach utworzyć pierwszą własną aplikację mobilną
z systemem Android;
– Jakie są podstawowe elementy składowe aplikacji mobilnej (m.in.
aktywności, intencje, serwisy, dostawcy treści);
– W jaki sposób działa aplikacja na urządzeniu mobilnym (cykl życia);
– W jaki sposób utworzyć projekt rozbudowanej aplikacji;
– W jaki sposób projektować podstawowe i rozbudowane GUI dla własnych
aplikacji (layouts);
– W jaki sposób przygotowywać różnego typu zasoby (dane, grafika) dla
własnej aplikacji;
– W jaki sposób zaprojektować i zaimplementować własną relacyjną bazę
danych SQLite;
– W jaki sposób z wykorzystaniem języka SQL pobierać i zapisywać dane do
bazy danych SQLite;
– W jaki sposób tworzyć rozbudowaną grafikę 2D oraz elementy grafiki
3D;
– W jaki sposób skonfigurować i zastosować emulator urządzenia mobilnego –
AVD.