Szczegóły:
- Wydawca: Onepress
- ISBN: 8324600353
- Autor: Alex Wipperfürth
- Język: polski
- Premiera: 2010-06-02
- Kategoria: Poradniki
Brand Hijack, czyli marketing bez marketingu
autor: Alex Wipperfürth
Jeżeli nie widzisz powyżej porównywarki cenowej, oznacza to, że nie posiadamy informacji gdzie można zakupić tę publikację. Znalazłeś błąd w serwisie? Skontaktuj się z nami i przekaż swoje uwagi (zakładka kontakt).
Brand Hijack, czyli marketing bez marketingu | Ebook | Opis
Czy znasz jakieś marki, które zaistniały na rynku nagle i niespodziewanie, bez kosztownej reklamy masowej? Oto trzy przykłady: Dr Martens, Blair Witch Project i eBay. Co jest źródłem tej — zdawałoby się — przypadkowej popularności? Dlaczego rynek błyskawicznie przekonał się do tych marek?
Konsumenci porwali te marki: to oni nadali im kształt i kultowy wpływ. A producenci im w tym pomogli: zaoferowali początkową wizję, z którą ludzie zaczęli się identyfikować i w której rozwój chcieli się zaangażować. Potem producenci oddali konsumentom kontrolę nad tymi markami. Przyjęli postawę: ‚Niech się dzieje co chce’. Ta strategia wiele razy okazała się skuteczna i dochodowa. Jej efektem są kultowe marki, szeroko akceptowane przez rynek.
Konsumenci nie lubią korporacji, które próbują nimi manipulować i w dodatku przerzucają koszty wielkich kampanii reklamowych na ceny produktów i usług. Badanie rynku, wybieranie grup docelowych i prowadzenie tradycyjnych kampanii — to sporo kosztuje. Może lepiej po prostu zaoferować produkt i pozwolić, by ukształtował go rynek? Konsumenci lepiej odbierają markę, którą sami tworzą i są jej bardziej lojalni.
Przeczytaj tę książkę i dowiedz się:
jak stworzyć silną markę bez masowej reklamy: Napster (marka Apple), eBay, Dr Martens, Pabst Blue Ribbon (piwo antyelitarne) i inne;
jak przekazywać ideę marki tak, aby konsumenci chcieli ją dalej kształtować;
jak być bliżej klientów: odrzucić sztuczną postawę i skończyć z manipulacją gustami;
jak stworzyć luzacką markę: zaskakującą i niedoskonałą, lecz konsekwentnie zaprojektowaną;
jak przeniknąć do kultury konsumentów i wprowadzić markę do nowego pokolenia;
jak stworzyć świat emocji: bombardowanie uczuciami i inne chwyty psychologiczne;
jak zbudować lojalność: obiecać za mało i przekroczyć oczekiwania;
jak stworzyć silnie pożądaną markę: kreowanie wrażenia, że produkt jest trudno dostępny.