Szczegóły:
- Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
- ISBN: 9788301170479
- Autor: Dorota Ilczuk
- Język: polski
- Premiera:
- Kategoria: Biznes
Ekonomika kultury
autor: Dorota Ilczuk
Jeżeli nie widzisz powyżej porównywarki cenowej, oznacza to, że nie posiadamy informacji gdzie można zakupić tę publikację. Znalazłeś błąd w serwisie? Skontaktuj się z nami i przekaż swoje uwagi (zakładka kontakt).
Ekonomika kultury | Ebook | Opis
„Przesłanie książki jest jednoznaczne: nie wystarczy wdrożyć optymalnego
zestawu wymiernych parametrów (prawo, technologia, finanse, kwalifikacje i
in.), aby osiągnąć wysoki poziom rozwoju społecznego i cywilizacyjnego.
Wcześniej czy później o swoje prawa upomni się kultura. Jeśli się pominie ów
niewymierny i trudny do zbadania „parametr” rozwoju, jakim jest kultura, to
system społeczny nie „zaskoczy”. Wpływ kultury ujawnia się powoli, ale jest
on ewidentny, czego dowodzą doświadczenia wielu krajów, z których jednym
m.in. kulturze się powiodło, a innym nie”.
Z recenzji dr. hab. Kazimierza Krzysztofka
Ekonomika kultury jest młodą dyscypliną badającą zjawiska i prawidłowości
ekonomiczne występujące w kulturze i jej przemysłach, a także ustalającą
efektywne w sferze kultury instrumenty polityki gospodarczej.
Dorota Ilczuk, korzystając ze swoich ponad 20-letnich doświadczeń
badawczych, napisała pierwszą polską monografię na temat ekonomiki kultury
jako dziedziny naukowej. Przeprowadzona w pracy analiza została umieszczona w
szerszym kontekście teorii związanych z ekonomią oraz polityką społeczną.
Dodanie wyników najnowszych badań empirycznych podniosło jej znaczenie jako
materiału edukacyjnego. Książka ma na celu m.in. pobudzenie konstruktywnej
dyskusji na temat roli kultury we współczesnej gospodarce rynkowej.
Publikacja jest kierowana do studentów, doktorantów, uczestników studiów
podyplomowych i pracowników naukowych na kierunkach: kulturoznawstwo,
zarządzanie i ekonomia. Powinna również zainteresować osoby związane z
organizacją i finansowaniem działalności kulturalnej w obszarach trzech
sektorów gospodarki: publicznego, non profit i prywatnego.
Dr hab. Dorota Ilczuk jest profesorem Szkoły Wyższej Psychologii
Społecznej, założycielką i prezesem Fundacji Pro Cultura. W latach 2001–2007
pełniła funkcję Prezydenta CIRCLE (Cultural Information and Research Centres
Liaison in Europe), europejskiej sieci instytucji zajmujących się badaniami,
dokumentacją i informacją w kulturze. Jest członkinią Europejskiego Parlamentu
Kulturalnego. Należy do Rady Naukowej Biblioteki Publicznej m.st.
Warszawy. Współpracuje z zagranicznymi organizacjami i towarzystwami
naukowymi, takimi jak ERICArts, Association for Cultural Economics
International (ACEI), International Society for Third-Sector Research (ISTR).
Jako ekspert Rady Europy i Unii Europejskiej uczestniczy w międzynarodowych
programach badawczych poświęconych problemom kultury. Jest autorką i współautorką
publikacji książkowych i ponad stu ekspertyz i artykułów z dziedziny
ekonomiki kultury i przemysłów kultury, polityki kulturalnej, społeczeństwa
obywatelskiego, a także funkcjonowania sektora non profit.