Szczegóły:
- Wydawca: OSM CONSULT
- ISBN: 9788394740948
- Autor: Mark Cuban
- Język: polski
- Premiera: 2018-08-28
- Kategoria: Poradniki
Jak grać żeby wygrać w biznesie?
autor: Mark Cuban
Jeżeli nie widzisz powyżej porównywarki cenowej, oznacza to, że nie posiadamy informacji gdzie można zakupić tę publikację. Znalazłeś błąd w serwisie? Skontaktuj się z nami i przekaż swoje uwagi (zakładka kontakt).
Jak grać żeby wygrać w biznesie? | Ebook | Opis
Książka ‚Jak grać żeby wygrać w biznesie’ pozwoli Ci na poznanie sposobów jak działa i myśli Mark Cuban amerykański przedsiębiorca miliarder.
Znajdziesz w niej strategie, które pozwolą Ci zwiększyć Twoje szanse na wygrany mecz w sporcie o nazwie BIZNES.
Czego dowiem się z książki ‚Jak grać żeby wygrać w biznesie’:
jakimi zasadami kieruje się Cuban w swojej drodze na szczyt
co charakteryzuje prawdziwego przedsiębiorcę
które elementy Twojej strategii są kluczowe dla pokonania konkurencji
co jest największą możliwością i przewagą konkurencyjną nowoczesnego przedsiębiorcy
w jaki sposób budować skuteczne strategie pozyskiwania klientów na lata
co musisz zrobić aby móc kupić sobie własna drużynę koszykówki.
Czy widziałeś program o nazwie „Shark tank”?
Jest to program amerykański, w którym jurorzy, super przedsiębiorcy, oceniają pomysły osób, które nie mają pieniędzy, ale maja super przedsięwzięcia, super projekty, super pomysły na biznes. Jednym z jurorów jest Mark Cuban, osoba absolutnie niezwykła, która napisała książkę pod tytułem „Jak grać, żeby wygrać w biznesie?”.
Lekcje od Marka Cubana autora ‚Jak grać żeby wygrać w biznesie’:
LEKCJA NUMER #1:
Zrób tak, aby ktoś płacił Ci za naukę. W jaki sposób? Najprostsza opcja: zatrudnij się w firmie, w której możesz się bardzo nauczyć i wykorzystaj to do tego, aby się rozwijać. Niech ktoś inny płaci za twoje błędy. Wcale nie trzeba otwierać biznesu od samego początku, możesz go otworzyć równie dobrze po roku, dwóch, trzech, piętnastu latach pracy u kogoś.
LEKCJA NUMER #2:
Mark Cuban mówi również o tym, że wysiłek jest jedyną rzeczą, która możesz kontrolować, rzeczą, która możesz budować swój biznes i budować nią przewagi konkurencyjne. Czyli zainwestuj wysiłek i energię w to, żebyś rozwijał swoją firmę. Im więcej go włożysz, tym większe szanse na to, że osiągniesz sukces. Nie ma gwarancji na to, ale zwiększasz prawdopodobieństwo. Czemu? Bo większości ludzi się nie chce, większość ludzi nie chce inwestować swojego czasu, energii w długoterminowe cele i biznesy.
LEKCJA NUMER #3:
Mark Cuban sprzedał dużo swoich firm, zrobił duże exity i on rekomenduje, abyś sprzedawał swoje firmy, produkty drogo. Oczywiście nie od samego początku, ale celuj w high, jak on to nazywa, czyli żeby celować w duże ceny, duże projekty i mieć świadomość tego, że sprzedając coś później, lepiej dopieszczonego, można z tego wyciągnąć większe profity przy jednoczesnym, zwinnym, konkretnym działaniu. I Mark jest ogromnym fanem „hustlerstwa”, jest hustlerem, sprzedawcą, osobą, która wie, że trzeba cisnąć.
LEKCJA NUMER #4:
Na wielu szkoleniach będziesz słyszał, szkoleniach, książkach, w Internetach, że musisz się skupić na jednym celu, a Mark Cuban mówi: „Nie, dywersyfikacja”. Różne projekty, ale w tej samej dyscyplinie biznesu. To, co my robimy jako OSMPOWER, to są książki, szkolenia, rozwój, ale wszystko oparte jest na sprzedaży online. To jest nasza dywersyfikacja, więc pomyśl, co może być twoją dywersyfikacją, przy jednoczesnym zachowaniu tego samego kierunku i skupienia.
LEKCJA NUMER #5:
Słyszałeś pewnie zdanie, że trzeba zaczynać z wizją końca. Cuban mówi, że jak najbardziej tak, ale nie można skupiać się tylko i wyłącznie na celu końcowym, bo również ta droga, którą trzeba przejść jest bardzo istotna i to jest kolejna lekcja od Marka Cubana.
LEKCJA NUMER #6:
Nikt tak jak Mark Cuban doskonale nie zna strategii, która polega na tym, że musisz być krzykaczem, musi cię być wszędzie pełno, musisz wychodzić ludziom z lodówki, musisz krzyczeć, musisz komunikować siebie. My, Polacy, mamy z tym problem, uważamy się, że to nie jest dobre, niedoskonałe, Amerykanie mówią co? że ich projekt jest najlepszy na świecie. Więc pytanie do Ciebie: czy ty powiesz o swoim produkcie i firmie, że jest najlepszy?
LEKCJA NUMER #7:
Mark Cuban, wielki, potężny gość, a jedną z jego strategii jest: uzyskaj darmową ekspozycję, darmowy ruch. Nie wiem, czy wiesz, ale Mark Cuban, podkreślę, ogromny gość, brał udział w programie „Taniec z gwiazdami”. I co? Tańczył fokstrota, salsę i inne tańce. On, poważny przedsiębiorca, a może właśnie nie poważny przedsiębiorca wiedział, jak nawet dla niego istotna jest darmowa ekspozycja, którą zapewniło mu wzięcie udziału w ogólnoświatowym programie amerykańskiego „Tańca z gwiazdami”.
LEKCJA NUMER #8:
Pewnie wiesz, że trzeba swój biznes znać na wylot. Ale pytanie: czy to robisz, czy masz tego świadomość? Mark Cuban bardzo mocno ciśnie swoich ludzi, którzy chcą od niego pozyskać inwestycje, czy swoich pracowników, żeby na wylot znali biznes, w którym pracują, żeby na wylot znali biznes, który tworzą. Bez tej dogłębnej wiedzy, jak ten biznes powinien wyglądać, jak działać, gdzie są klienci, ceny, produkty, dostawcy, nie ma możliwości otrzymania ani centa od Cubana. Dlaczego? Przedsiębiorca, który nie zna swojego biznesu, nie jest odporny na konkurencję. Lekcja? Znaj swój biznes na wylot.
LEKCJA NUMER #9:
Wszyscy o tym mówią: musisz być inny, musisz się wyróżnić, ale ty o tym wiesz. Ale czy to robisz? Jak robisz i opakowujesz to w inność, kolorowość, automatycznie budujesz swoje przewagi.
I NAJWAŻNIEJSZA LEKCJA NUMER #10:
Jeśli podobały Ci się te lekcje od Marka Cubana z książki ‚Jak grać żeby wygrać w biznesie’, to zamów sobie ją, albo nie zamawiaj, ale wdróż te lekcje, jakie ci przedstawiamy. Niby proste, ale jakże kluczowe dla biznesu, pozwalające bardzo mocno zbudować przewagi konkurencyjne.
O AUTORZE
Mark Cuban miliarder, który rozpoczynał od sprzedawania worków na śmieci i mleka w proszku chodząc od drzwi do drzwi. Twórca HDNet, Broadcast.com (kupione przez Yahoo! za 5,7 miliardów$). Inwestor (Mahalo, JungleCents.com, motionloft.com, Filesanywhere.com, Naked Pizza, 140Fire. Com). Uważany za najbardziej wpływową postać w świecie mediów i sportu. Właściciel Dallas Mavericks – kultowej drużyny NBA. Gwiazda programu „Shark Tank”, gdzie jako doświadczony rekin biznesu pokazuje jak skutecznie inwestować w (nie tylko) startupy. Autor książki ‚Jak grać żeby wygrać w biznesie’.