Szczegóły:
- Wydawca: Oficyna Wydawnicza IMPULS
- ISBN: 9788375877182
- Autor: Katarzyna Bider
- Język: polski
- Premiera:
- Kategoria: Edukacja
Przykładowe prace plastyczno-techniczne dla uczniów I etapu kształcenia
autor: Katarzyna Bider
Jeżeli nie widzisz powyżej porównywarki cenowej, oznacza to, że nie posiadamy informacji gdzie można zakupić tę publikację. Znalazłeś błąd w serwisie? Skontaktuj się z nami i przekaż swoje uwagi (zakładka kontakt).
Przykładowe prace plastyczno-techniczne dla uczniów I etapu kształcenia | Ebook | Opis
‚Prezentowana publikacja jest dodatkową propozycją dla nauczycieli I etapu kształcenia zintegrowanego zawierającą przykładowe wytwory prac plastyczno-technicznych i techniczno-plastycznych wraz z opisami wykonania. Adresatami książki są głównie wychowawcy nauczania zintegrowanego.
W książce zostały zamieszczone wybrane prace plastyczno-techniczne i techniczno-plastyczne wraz z opisami technik ich wykonywania. Odnoszą się one do do świata przyrody, do czterech pór roku i mogą być wykorzystane podczas zajęć w klasie pierwszej. Przedstawione techniki stanowią pewien wzorzec wykorzystania informacji zmysłowych uczniów nabytych podczas wycieczek, obserwacji i ćwiczeń. Na uwagę zasługuje koncepcja zastosowania „przykładowych plastycznych rozwiązań” z praktycznym nastawieniem nauczyciela na wyszukiwanie w pracy wychowanków działań twórczych i subiektywnych. Książka pozwala na osiągnięcie celów oraz zrealizowanie zadań edukacyjnych określonych w Podstawie programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół z dnia 26 lutego 2002 r. W podstawie programowej cele są sformułowane w sposób ogólny i odnoszą się do całego kształcenia zintegrowanego klas I–III. Przykładowe prace… uwzględniają potrzeby edukacyjne pierwszoklasistów.
W proponowanej książce autorka łączy treści z różnych dziedzin edukacji: środowiska społeczno-przyrodniczego, plastyki, techniki, języka polskiego i matematyki. Za pomocą zabaw artystycznych próbuje pomóc uczniom znaleźć plastyczne odzwierciedlenie pojęć z ich naturalnego środowiska. Autorka zamieściła również przykładowe prace dzieci, które są próbą udokumentowania omawianej koncepcji.
Publikacja jest początkiem cyklu poradników dla wychowawców nauczania zintegrowanego. Następne części będą się odnosiły do kolejnych klas I etapu kształcenia.
‚