Szczegóły:
Zabawa w programowanie. Język C dla nastolatków
autor: Michał Wiszniewski
Jeżeli nie widzisz powyżej porównywarki cenowej, oznacza to, że nie posiadamy informacji gdzie można zakupić tę publikację. Znalazłeś błąd w serwisie? Skontaktuj się z nami i przekaż swoje uwagi (zakładka kontakt).
Zabawa w programowanie. Język C dla nastolatków | Ebook | Opis
Napisz sobie swój własny program!
Zanim rozpoczniesz pracę, czyli jak zainstalować odpowiednie programy
Bez tych klocków ani rusz, czyli co składa się na język C i jak tego używać
Im dalej w las, czyli jak stosować bardziej zaawansowane mechanizmy
Programowanie w języku C wcale nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać. W rzeczywistości może je opanować nawet uczeń podstawówki, o ile tylko będzie pamiętać o zasadach logiki oraz o przeznaczeniu poszczególnych elementów języka. Dlaczego więc tak trudno samemu nauczyć się programować? Przyczyna często tkwi w opisie języka programowania — podręczniki do nauki czyta się tak, jakby ich autorzy zapomnieli, dla kogo piszą. Jeśli nie masz ochoty przedzierać się przez specjalistyczny żargon, ale chcesz programować, ta książka pomoże Ci osiągnąć cel.
Znajdziesz tu wszystko, czego potrzebuje początkujący programista — od wskazówek w kwestii instalacji odpowiednich programów, przez omówienie niezbędnych komend, stałych i zmiennych, aż do tablic i funkcji. Dowiesz się, jak działają pętle i operatory, do czego służą struktury i unie, jak działają kompilator, preprocesor i linker. Wreszcie zrozumiesz, o co chodzi z operacjami wyjścia i wejścia, a także nauczysz się zapewniać bezawaryjne działanie Twojego programu. I nagle okaże się, że odkrywasz całkiem nowy, fascynujący świat, a porozumienie z Twoim komputerem jest w gruncie rzeczy dziecinnie proste! Sprawdź to!
Pierwszy program
Idea bibliotek i funkcji
Zmienne, stałe i funkcje
Tablice i pętle
Instrukcje warunkowe i operatory
Podstawy logiki
Operacje wejścia i wyjścia, podstawowa obsługa błędów
Enum i typedef
Struktury i unie
Malloc i free oraz stos i sterta
Operacje na plikach i parametry wejściowe programu
Preprocesor, kompilator i linker
Pliki nagłówkowe oraz static i extern
Programuj w języku C!