Szczegóły:
Żeby było ładnie. Rozmowy o boomie i kryzysie street artu w Polsce
autor: Sebastian Frąckiewicz
Jeżeli nie widzisz powyżej porównywarki cenowej, oznacza to, że nie posiadamy informacji gdzie można zakupić tę publikację. Znalazłeś błąd w serwisie? Skontaktuj się z nami i przekaż swoje uwagi (zakładka kontakt).
Żeby było ładnie. Rozmowy o boomie i kryzysie street artu w Polsce | Ebook | Opis
CZAS NA DYSKUSJĘ O STREET ARCIE Teraz w postaci e-booka!Wszystko, co kiedykolwiek chciałeś wiedzieć o street-arcie, ale bałeśsię zapytać. A Frąckiewicz się nie bał i pytał. A że pytał najciekawszychtwórców street-artu, to się dowiedział. A teraz wszyscy mogą się dowiedzieć.Tylko, że mają łatwiej, bo nie muszą pytać, a wystarczy, że przeczytają.- Ziemowit Szczerek’Żeby byłoładnie. Rozmowy o boomie i kryzysie street artu w Polsce’ SebastianaFrąckiewicza to pierwszy w Polsce zbiór obszernych rozmów z polskimi twórcamistreet artu i murali. Moda na street art nie maleje, jednak o samym zjawisku wciążniewiele wiadomo. Dotychczas temat rozpatrywany był głównie na poziomiewizualnym, w postaci albumów przedstawiających prace artystów.Nie mieliśmy jeszcze okazji zetknąć się z publikacjąprzedstawiającą street art od podszewki. Książka jest serią wywiadówprzeprowadzonych przez autora z twórcami street, a właściwie – urban artu.Wśród rozmówców znaleźli się artyści reprezentujący różne pokolenia oraz organizatorzyfestiwali streetartowych. Umiejętnie sformułowane pytania sprawiają, żedyskusja staje się pasjonującą, wciągającą lekturą oraz ciekawym dyskursemujmującym zjawisko z krytycznego punktu widzenia. Publikacja uświadamiaprzede wszystkim problem komercjalizacji i niebezpiecznego sposobu myślenia osztuce ulicy jako dekoracji pozbawionej cech sztuki krytycznej, która maskłaniać odbiorcę do myślenia. Uzmysławia jak skomplikowana jest praca w przestrzeni publicznej .Pomaga też zrozumiećmechanizmy prawne, społeczne ipolityczne, z którymi zmagają się artyści, organizatorzy oraz odbiorcy. Istotnym wątkiem, przewijającym się przez niemal wszystkiewywiady jest temat murali, opanowującej miasta tzw. muralozy. To jak malarstwowielkoformatowe zdominowało inne formy street artu i przyczyniło się do narastającejtendencji komercjalizacji oraz wykorzystywania przez władze tego rodzaju sztukido gentryfikacji miast.Dyskusja zwraca uwagę na powiązania wynikające z legalnychjak i nielegalnych działań w przestrzeni publicznej, ich odbioru przez mieszkańców i wypływające z tego powoduzarówno inspiracje jak i ograniczenia dla twórców.„Żeby było ładnie” jest pozycją obowiązkową dla każdegozainteresowanego tematyką street artu i sztuki w przestrzeni publicznej, alerównież cenną publikacją dla wszystkich, którzy interesują się problematykąprzestrzeni publicznej.W książce znajdują się wywiady z następującymi osobami: AdamJastrzębski (Ixi Color), Grzegorz Kmita (Patyczak), Mariusz Liber (Twożywo),Peter Fuss, Rafał Roskowiński, Magdalena Drobczyk, Michał Wręga (Sepe), MichałKubieniec (kurator Katowice Street Art Festival), Teresa Latuszewska-Syrda(prezes Fundacji Urban Forms), Przemysław Blejzyk (Sainer), Michał Linow(Pikaso), Sławek Czajkowski (Zbiok), Wojciech Kołacz (Otecki), Mariusz Waras(M-city).Sebastian Frąckiewicz (ur.1982) jest dziennikarzemkulturalnym i krytykiem komiksowym. W latach Od 2007 – 2012 r. współpracował zczasopismem ‚Przekrój’, pisał także m.in. dla ‚Lampy’,’Tygodnika Powszechnego’, Dwutygodnik.com. Obecnie publikuje wtygodniku ‚Polityka’. Prowadzi również bloga Outline (www.komiks.blog.polityka.pl).W 2012 r. opublikował książkę ‚Wyjście z getta. Rozmowy o kulturzekomiksowej w Polsce’. StypendystaMKiDN.Książka „Żeby było ładnie” została zrealizowana w ramachstypendium MKiDN na II połowę 2014.Wydawcą publikacji jest Galeria Miejska ‚Arsenał’w Poznaniu wspólnie z Wydawnictwem Witanet, skład i oprawę graficznąprzygotował artysta Honza Zamojski.Kontakt dla mediów: [email protected],61 852 9502Kontakt z autorem: [email protected]